سوالی دارید؟

چنانچه سوالی دارید می‌توانید از قسمت پایین پرسیده تا پاسخ آن را بیابید!

درس اول : ساخت تصاویر پیمایشی متوالی

در درس اول آموزش گرافیک در Adobe Flash می خواهیم به شما کاربران تازه کار آموزش دهیم که چطور اجزای فلش را به حرکت در آوریم پس با FlashMan همراه باشید :
۱-    اجزایی را که برای پیمایش صحنه لازم دارید را ایجاد کنید و آنها را به گونه ای در صحنه قرار دهید که قابل رویت باشند .
۲-    تمامی اشکل را انتخاب کنید و با استفاده از منوی Modify گزینه ی Group را انتخاب کنید  ( Ctrl + G ) .
۳-    با استفاده از عمل Copy و Paste یک کپی از این گروه را نزدیک به مکان اولیه آن قرار دهید تا نواری طویل از اشکل تکراری ایجاد شود .
اگر می خواهید اشکال شما از سمت راست به چپ حرکت کنند ، گروه دوم را در سمت راست گروه اول قرار دهید .
معمولا ممکن است این اشکال بزرگتر از صحنه باشند ولی اگر گروه اول کوچکتر از صحنه بود ، باید چندین کپی از آن تهیه کنید تا تمام صفحه را پر کنند .
۴-    تمامی گروه ها را انتخاب و آنها را به یک سمبل گرافیکی تبدیل کنید  ( F8 )  .یک نمونه از این سمبل گرافیکی در صحنه می ماندکه به شما امکان اجرای بین گذاری حرکتی را می دهد .
۵-    یک فریم کلیدی در خط زمان ( timeline ) به عنوان فریم پایانی فیلم ایجاد کنید . ( F6 )
۶-    این نمونه را در فریم کلیدی آخر انتخاب کرده و به نوعی حرکت دهید تا گروه دوم روی مکان گروه اول قرار گیرد . برای این کار می توانید از خط بیرونی نمونه نیز استفاده کنید .
۷-    بین گذاری حرکتی را بین این دو فریم کلیدی اعمال کنید
۸-    دقیقا یک فریم کلیدی مانده به آخر ، یک فریم کلیدی دیگر درست کرده و فریم آخر را حذف نمایید .
این ترفند باعث می شود که فیلم دارای دو فریم یکسان نبوده ( فریم اول و آخر ) و حرکت روانتری به دست آید .

video-icon

پسورد : cmsystem.ir

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. گزینه‌های ضروری با علامت مقابل نشانه‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این تگ‌های HTML استفاده نمائید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>