سوالی دارید؟

چنانچه سوالی دارید می‌توانید از قسمت پایین پرسیده تا پاسخ آن را بیابید!

درس پنجم : آشنایی با متغیر در ActionScript 3

در این درس با مفهوم متغیر یا variable  آشنا خواهید شد . ابتدا فایل variable.swf را از انتهای آموزش دانلود کنید و سپس آن را اجرا نمایید . در واقع variable ظرفی است که اطلاعات را در خود ذخیره می کند . در سمت چپ تصویر یک variable با نام username به همراه یک مربع قرار دارد که اطلاعات درون آن قرار می گیرد .در سمت راست نیز  اطلاعات مربوط به این variable قرار دارد .

۰۱

برای username در آن واحد  می توان تنها یک نام را در نظر گرفت . اگر بر روی دکمه ی Change کلیک کنید نام Todd برای variable در نظر گرفته می شود . با کلیک مجدد بر روی این دکمه نیز مشاهده می کنید که در آن واحد تنها یکی از نام ها می تواند برای Variable درنظر گرفته شود نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که variable ظرفی است که اطلاعات را در خود ذخیره می کند .
برای شروع کار با variables  ابتدا بهتر است با انواع داده ها آشنا شوید .به این منظور در Adobe Flash یک فایل جدید ActionScript 3 ایجاد کنید در Timeline نام Layer 1 را به Action تغییر دهید سپس بر روی اولین فریم کلیک کنید و کلیک F9 را بفشارید . در اینجا قصد داریم متغیر مربوط به نام کاربری را ایجاد کنیم .
برای ایجاد متغیر ابتدا باید عبارت var را وارد نمایید .
Var : یک کلمه کلیدی در فلش است و به عنوان variable شناخته می شود .
سپس کلید Space را فشار دهید . در این قسمت باید نام متغیر را وارد نمایید ، username را برای نام متغیر وارد نمایید . به یاد داشته باشید که استفاده از فاصله  و کاراکتر های خاص در نامگذاری متغیر نیز مجاز نمی باشد . برای نام های دو قسمتی بهتر است قسمت اول با حروف کوچک و قسمت دوم با حروف دوم آغاز شود .
در ادامه به ترتیب کلید های space و علامت = ( مساوی ) و Space را بفشارید . در این مثال مقداری را که قصد داریم برای متغیر وارد کنیم به صورت متنی می باشد . به این نوع داده string گفته می شود .
String : می تواند شامل حروف ، اعداد و کاراکتر های خاص باشد . این نوع داده باید در داخل علامت ” ” قرار بگیرد ، نام todd را وارد کرده و در انتها علامت ; را وارد نمایید .
به این ترتیب یک متغر با نام username و با مقدار todd ایجاد می شود . برای مشخص تر شدن نوع داده می توانید بعد از نام متغیر علامت : را وارد نموده و نوع متغیر را مشخص کنید .

۰۲

یکی از دلایل مشخص نمودن نوع داده جلوگیری از اشتباهاتی است که در هنگام کد نویسی به وجود می آید . در درس بعدی در رابطه با بررسی مقادیر متغیر با استفاده از trace statement توضیح خواهیم داد.

video-icon

flash-file-icon

پسورد : cmsystem.ir

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. گزینه‌های ضروری با علامت مقابل نشانه‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این تگ‌های HTML استفاده نمائید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>