سوالی دارید؟

چنانچه سوالی دارید می‌توانید از قسمت پایین پرسیده تا پاسخ آن را بیابید!

درس نهم : برنامه نویسی شی گرا

object-oriented-programming

 #C شی گرا می باشد ، و در این دوره آموزشی با این موضوع آشنا خواهید شد .C# همانند جاوا ، شی گرا بوده و به کتابخانه قدرتمند .NET Framework Class Library دسترسی دارد ، کلکسیون عظیمی از کامپونت های از قبل ساخته شده که امکان می دهند تا زمان توسعه برنامه های کاربردی بسیار کاهش پیدا کند .

در جدول زیر برخی از قابلیت های کلیدی .NET Framework Class Library را خواهید آموخت

پایگاه داده خطایابی
ساخت برنامه های وب چند نخی
گرافیک پردازش فایل
ورودی / خروجی امنیت
شبکه سازی کامپیوتر ارتباطات وب
مجوز ها واسط گرافیکی کاربر
موبایل ساختمان های داده
پردازش رشته  

برنامه نیسی رویداد گرا

C# یک event driven یا رویداد گرا است . برنامه هایی خواهید نوشت  که به فعالیت های کاربر همانند کلیک ماوس ، فشردن دکمه صفحه کلید و گذر زمان واکنش نشان می دهند . در نسخه های جدید از Visual C# از قابلیت حرکات لمسی و ضربات انگشت که در تلفن های هوشمند و تبلت ها کاربرد زیادی دارند برخور دار هستند .

برنامه نویسی ویژوال

ویژوال C# یک زبان برنامه نویسی ویژوال است ، علاوه بر نوشتن عبارات برای ساخت قسمت های مختلف برنامه ، از واسط گرافیکی کاربر ویژوال استودیو استفاده خواهید کرد تا کار افزودن و جابجا کردن شی های همانند دکمه ها و جعبه های متن ها بر روی فرم و صفحه ، به راحتی انجام شود . ویژوال استودیو بخش اعظمی از کد GUI را برای شما فراهم می کند .

استاندارد بین المللی، سایر پیاده سازی های #C

#Cدر سطح بین المللی استاندارد شده است . این امر به سایر پیاده سازی های زبان در کنار ویژوال C# همانند ( www.mono-project.com ) Mono که بر روی سیستم های Linux اجرا می شود ، IOS ( برای iPad،iPhone و iPod ) ، Android گوگل و ویندوز اجازه حضور داده است ،با مراجعه به آدرس زیر می توانید نگاهی به مستند استاندارد C# بیاندازید .
www.ecma-international.org/publications/standards/ecma-334.htm

اینترنت و برنامه نویسی وب

این روز ها اکثر برنامه ها با هدف برقراری ارتباط بین کامپیوتر ها در سرتاسر جهان نوشته می شوند ، همانطوری که مشاهده خواهید کرد ، این موضوع از جمله راهبرد های اساسی در .NET است  .

معرفی async/await

در اکثر برنامه نویسی ها ، اجرای هر وظیفه در یک برنامه می باید خاته پیدا کند تا وظیفه بعدی بتواند شروع شود . اینحالت برنامه نویسی سنکرون یا همگام شده نامیده می شود و ما از این شیوه در اکثر برنامه های این دوره آموزشی استفاده خواهیم کرد . البته C# از قابلیت برنامه نویسی اسنکرون یا ناهمگام برخوردار است که در آن چندین وظیفه می توانند همزمان اجرا شوند . برنامه نویسی سنکرون می تواند به ما در ساخت برنامه های که پاسخگو بسیار بهتری به تعامل های کاربر از خودشان نشان می دهد کمک کند .
برنامه نویسی سنکرون در نسخه های قبلی ویژوال C# سخت و پر از خطا بود . قابلیت های جدید async و await در ویژوال C# 2012 به بعد کار برنامه نویسی سنکرون را ساده تر کرده اند ، زیرا کامپایلر بسیاری از پیچیده گی های مربوطه را از دید برنامه نویس پنهان می کند .

(۲) نظر

ارسال یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. گزینه‌های ضروری با علامت مقابل نشانه‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این تگ‌های HTML استفاده نمائید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>